Friday, July 29, 2011

අපි කවුරුන්ද?


වර්තමාන සමාජය තු විශ්වවිද්‍යාල සිසුවෙකු එසේත් නැතහොත් අපට ආවේණි වන පරිදි ඉංජිනේරු පීඨ ශිෂ්‍යයෙකු  යනු කවුරුද යැයි විමසුවහොත් බොහෝ දෙනාගේ මුවගට නැන්වෙන්නේ රටේ අධ්‍යාපනයේ අග්‍රතම අස්වැන්න ලෙසය. එහෙත් රටේ උසස් අධ්‍යාපන අමාත්‍යවරයාට අපව පෙනෙන්නේ කාලකන්නින් ලෙසවීම රටේ උසස් අධ්‍යාපනයේ පරිහානියේ  පෙර මන් සලකුණක් මිස අන් කවරක්ද? එබැවින් යහළු යෙහෙළියනි, කාලය එලඹ ඇත.

සිතන්න,
අප කවුරුද?

ඉංජිනේරු ශිෂ්‍යයන් ලෙස අප විශ්වවිද්‍යාලයේ ගෙවූ මු වසර දෙස හැරී බලන්නට කලයි මේ. දිවයිනේ අභියෝගාත්මකම වූත් තරඟාකාරීම වූත් .පො.. .පෙ විභාගයට පෙනී සිට ඉංජිනේරුවෙකුගේ ප්‍රථම සුදුසුකම සපුරා භෞතීය විෂය ධාරාවෙන් ඉහළම ලකුණු ලබා අපි මෙහි පැමිණියෙමුඅද වන විට අප විශ්වවිද්‍යාල තු වසරක් ගෙවා සිටිමු. එම වසර අප ජීවිතයේ තීරණාත්මක අවදියක් යයි යමෙකු පවසන්නේ නම් එය ඇත්ත වශයෙන්ම සත්‍යයකි. මන්ද යත් .පො.. උසස් පෙලට ගණිත විෂය තෝරාගෙන ඉංජිනේරුවෙකු වීමේ එකල වූ සිහිනය අවබෝධාත්මක ස්වරූපයකින් අප ජීවිතයට එක් වී අති බව මනාව දන් අපට හැඟෙන බැවිනි.

අප විශ්වවිද්‍යාල අප අතරින් නායකයින් බිහි ළේ. රඟමඩලේ රංගන ශිල්පීන් බිහිවෙද්දී විටක වේදිකාව ස්වර සංගීතයෙන්  මවිත කිරීමට අපි සමත් වීමුලේඛකයින්, නිර්මාණකරුවන් අප අතරින් බිහි වූයේ ඉංජිනේරුවන් වන අප සියල්ලන්ටම දක්ෂයින් බව අපටම පසක් කර දෙමිනි. එපමණක් නොව අප අතර වූ අපේම සහෝදර සහෝදරියන්ගේ ක්‍රීඩා කෞශල්‍යය අප විශ්මයට පත් කලේ ඉංජිනේරු සිහිනයක් ඔවුන් තු නොතිබුණි නම් ඔවුන් නිසැකයෙන්ම වෘත්තීමය ක්‍රීඩකයන් වන බව විදහාපාමිනි. මේ අපගේ අධ්‍යාපන පසුබිම තු ගැබ්ව තිබූ ඇතැම්විට ඔබ නොදුටු චරිතයි

අපගේ වෘත්තීමය ක්ෂේත්‍රයේ සමාජය නොහඳුනාගත් හැකියාවනුත් මෙවැනිමද????

අප විශ්වවිද්‍යාල තුළ අපට දැනුමෙන් අග තැන්පත් ආචාර්යවරුන් පිරිසක් අප මෙහෙය වීමට නොසිටීයේ නම් ඉහත ප්‍රශ්නයට පිළිතුරක් දීමට අප අපොහොසත් වනු නිසැකය. නමුත්  මොරටුව විශ්වවිද්‍යාල අපට විශ්ව ගම්මානයක් වෙමින් නමට පමණක් සීමා නොවූ නායකත්ව පුහුණුවක් වසරක් මුළුල්ලේ දෙමින්, ඉංජිනේරුවන් ලෙස ලොවට ගෙන යාමට එ මහා   අඩිතාලම එය සතු වූ සීමිත සම්පත්වලින් සම්පූර්ණ ශක්තිය යොදවා අපට ලබාදුණි. ලැබුණු සීමිත සම්පත් මනා ලෙස හසුරුවමින් ප්‍රයෝජනයට ගැනීමට අප ආචාර්යවරු හා මහාචාර්යවරු අපව මෙහෙය වූහ

මු වසරේ සිසුන් ලෙස අප මුලධර්මවලට සීමා නොවී  විශිෂ්ට, කාලෝචිත වූ රටට ගැලපෙන නොයෙක් නිර්මාණ අප සිසු කණ්ඩායම් අතරින් බිහිවිණි. දැන් පි "අප කවුරුද?" යන වග මනා ලෙස දන්නා අනාගත ඉන්ජිනේරුවන් වෙමු. ඉඳිකටුවක්වත් නිශ්පාදනය කීරීමට රටේ තාක්ෂණයක් නොමැතියයි වගකිවයුත්තන් පවසන විට ඉඳිකටුවක් පමණක් නොව අභ්‍යවකාශ යානයක් වුවද නිෂ්පාදනයට හැකියාවක් අප සතුව පවතින බව අප සමාජයට පසක් කළ යුතුය. රටේ පරිපාලනය අපට එම මාර්ගය නොසාදා අති බැවින් නව මගකට අඩිතාලම සැපයීම අප සැමගේ වගකීම වේ.

එන්න,අප  හා එක්වෙන්න...! මේ බ්ලොග් පිටුව කරළියක් කරගන්න.

ඔබගේ දෙපාර්ත්මේන්තුවේ නව නිපැයුම්, ගවේශන රටට පෙන්වා රටට බලාපොරොත්තුවක් දීමට ඔබත් උත්සුක වන්න....!!

අපේ දනුම, අපේ තාක්‍ෂණය එක්වුණු විට එය අපේ දේශයේ අනාගතයයි..!!!
                                                                                                                                                      -පළමු වසර සිසුවෙක් -

4 comments:

  1. ගොඩක් හොඳ වැඩක්.පටන් ගත්තට විතරක් බෑ.කරගෙන යන්න බාධක මැදින්.

    ReplyDelete
  2. eth malli umba level 1 neda level 4 aiya kenek widiyata kiyanne
    me loke lankawe salajaya athule umba oya kiyana dewal marama lassana heeenayak witharai
    hama dema deshapalanayata yata wela
    eka nisa oya wage lassana heeena balanna epa owa ishta une nathi unama hithata dukai
    umbata training gihin awama therei kiyanne mokadda kiyala
    meka business ekak ekko api me samaje yana widiyata apith business karayo wela yanna oni
    nathnam api me samaje wenas karanna mul piyawara thiyanna oni
    samaje wenas karanawa tharam loku dewal karanna umbala thawama loku wadi
    wadiya oni na ape batch eke euntawath ehema loku dewal karanna godak eunta amaruii
    eka nisa mama umbata kiyanne loku heeena dakinna epa
    rata yana widiyata palayan
    eth anthimata deyak kiyannam
    umba me krame wenas karanna idiripath wenawanam umbalath ekka api hamoma innawa

    ReplyDelete
  3. Malli adyapana amathi thumata num apita kalakanni kiyala kiyanna ba. Habai me rate podu janathawata num api kaala kannni thamai. ape campus 1 wiyadamen 50% withara denne anduwen e kiyanne marate Janathawage salli. Ithin esalli walin hadapu godanagili wala ta gal gahala, paint karapu bitthi wala poster gahala, bathrooms kadala winasa karana api kaalakanni thamai.

    anika oya campus athule politics na kiyana kathawa JVP 1n athikarana 1k. Ethakota wenin adahas walata idak na.aluthen ena lamayinta denne JVP adahas witharai. Moratuwe oka nathi unata anek godak thanwala ehemai. api campus lamai widiyata politics karanna ona ehema kara num oya UNP, JVP SLFP oya ona pakshayaka samajikayinta campus eka athule nidahase katha karanna puluwan wenna ona. ethakota thamai oya kasippu karayo, kuddo,pathala karayo nathua parliment ekata honda minissu yawanna puluwan wenne. 89n passe campus walin UNP SLFP wlata ugath minissu awe nathi nisa thamai me ratata mehema wela thiyenne. SB karana waradi wadawalata api wirudda wenna ona habai api hondatama parissam wenna ona JVP karajongen. mokada un Moratuwata oluwa daaganna widiyak nathuwai inne. unta ona nidahas adyapane nemei thmange pakshe ta aluth samajikayo hadaganna factory tikak witharai.

    ReplyDelete
  4. @ some one who love this country
    mata umbata kiyanna thiyenne umba some one who love to himself kiyala witharai
    kala kanniyek

    ReplyDelete